Pravidla pro podávání stížností, přípomínek a námětů
Všichni uživatelé pečovatelské služby při Domově důchodců ve Zlatých Horách nebo jiný občan v jejich zájmu, mají možnost podat stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování služeb. Podáním stížnosti nebude způsobena újma tomu, kdo ji podal, ani tomu, v jehož zájmu byla podána. Stížnosti a připomínky jsou zaměstnanci chápány jako příležitost ke zvýšení kvality služby.
Uživatel služby si může stěžovat ústně, telefonicky, e-mailem, písemně i anonymně.
- Ústně zaměstnanci pečovatelské služby, který je povinen jej vyslechnout a informovat nadřízeného
- Písemně dopisem nebo zápisem do Knihy přání a stížností, která se nachází ve vestibulu Domova Důchodců
- Anonymně lze stížnost vložit do schránky, která je rovněž umístěna ve vestibulu Domova důchodců
- E-mailem nebo telefonicky
1) Při vyřizování stížností bude respektováno soukromí a lidská práva stěžovatelů.
2) Stížnost není důvodem pro ukončení pečovatelské služby ani neslouží k diskriminujícímu jednání ze strany poskytovatele služeb.
3) Na žádost stěžovatele bude zachována mlčenlivost o jeho totožnosti.
4) Stížnosti se vyřizují do 30 kalendářních dnů.
5) Uživatel obdrží tato pravidla při podpisu smlouvy o poskytování pečovatelské služby.
Pokud stěžovatel není spokojený s vyřízením stížnosti, může se dále obrátit na :
- Ředitele Domova důchodců, Hornická 579, Zlaté Hory, tel.: 584 425 554, e-mail: reditel@ddzlatehory.cz
- Zřizovatele – starostu města, nám. Svobody 80, Zlaté Hory, tel.: 584 453 055, e-mail: město@zlatehory.cz
- Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Olomouckého kraje, Jeremenkova 1191/40a – Hodolany, 779 00 Olomouc 9, tel.: 585 508 220, e-mail: ocialni@kr-olomoucky.cz
- Veřejného ochránce práv (ombudsmana), Údolní 39. 602 00 Brno, tel. 542 542 888, e-mail: kancelar@ochrance.cz
- MPSV, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2, tel. 221 921 111, e-mail: posta@mpsv.cz